Για την Περιφέρεια της Κοινωνίας των Πολιτών, Για την περιφερειακότητα και τον περιφερισμό, Για τις πολιτικές της αειφορίας και της «Οικολογικής Μετάβασης» σε μία κοινωνία της βιώσιμης ευημερίας, Της συμμετοχικής δημοκρατίας και της δημοκρατίας του διαδικτύου, Της κυκλικής οικονομίας και της βιώσιμης ενεργειακής πολιτικής, Της προστασίας και της ανάδειξης του φυσικού κεφαλαίου, Της αγρο-οικολογίας, Της διαχείρισης των υδατικών πόρων, Της οικο-κίνησης, Της συνειδητοποίησης της αξίας του εδάφους και της αναγέννησης των οικιστικών συνόλων, Της οικολογικής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, Των περιβαλλοντικών ελέγχων, Των οικολογικών δικτύων, Της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, Της ουσιαστικής προστασίας των δικαιωμάτων των ζώων, Της πραγματικής οικονομίας, κυκλικής, κοινωνικής και συνδεδεμένης με τις χωρικές και τοπικές ρίζες του παραγωγικού συστήματος, της μεταστροφής του τρόπου παραγωγής και κατανάλωσης και της μικρής παραγωγικής αλυσίδας, οριοθετούμενης στο πεδίο των κοινωνικών και περιβαλλοντικών απαιτήσεων και αναγκών, Της διάχυσης των πολιτικών της «Οικολογικής Μετάβασης» σε όλους τους τομείς και όλα τα επίπεδα της πολιτικής της διακυβέρνησης, Για τον άνθρωπο και το περιβάλλον

Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024

Τζέρεμι Ρίφκιν !

«Η παλαιά επιστήμη θεωρεί τη φύση ως αντικείμενο, ενώ η νέα ως σχέσεις. Η παλαιά επιστήμη χαρακτηρίζεται από αλλοτρίωση, ιδιοποίηση, θρυμματισμό και αναγωγή, η νέα από δέσμευση, μοιρασιά, ένταξη, ολοκλήρωση και ολισμό. Η παλαιά επιστήμη προσπαθεί να επικυριαρχήσει της φύσης, η νέα να συσχετιστεί. Η παλαιά επιστήμη στοχεύει να καταστήσει τη φύση παραγωγική, η νέα να συσχετιστεί κατά τρόπο βιώσιμο. Η παλαιά επιστήμη επιβραβεύει την αυτονομία από τη φύση, η νέα τη συμμετοχή στη φύση. Η νέα επιστήμη απομακρύνει από την αποικιοκρατική οπτική της φύσης ως εχθρού, που πρέπει να υποδουλωθεί και λεηλατηθεί και οδηγεί στην ολιστική οπτική της φύσης ως κοινότητας.»
Από : Τζέρεμυ Ρίφκιν, «The empathic civilization»

Εκεί κάπου τοποθετείται και η γραμμή ρήξης μεταξύ των παρωχημένων πολιτικών δογμάτων του 19ου αιώνα και της οικολογικής οπτικής, μεταξύ της πολιτικής που τα εκπροσωπεί, ακόμη και σήμερα και των προγραμματικών πολιτικών της Πολιτικής Οικολογίας και της Οικολογικής Μετάβασης. Και όχι επί των διακηρύξεων – όπου ο καθένας λέει ότι θέλει - αλλά επί του πρακτέου, των υπογραφών, των αποφάσεων και, εν τέλει, επί των έργων.


«Οικολογική Συμμαχία».
- Για την «Οικολογική Μετάβαση» σε μία κοινωνία βιώσιμης ευημερίας.
- Για τον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον.
contact@oikologiki-symmaxia.gr