Για την Περιφέρεια της Κοινωνίας των Πολιτών, Για την περιφερειακότητα και τον περιφερισμό, Για τις πολιτικές της αειφορίας και της «Οικολογικής Μετάβασης» σε μία κοινωνία της βιώσιμης ευημερίας, Της συμμετοχικής δημοκρατίας και της δημοκρατίας του διαδικτύου, Της κυκλικής οικονομίας και της βιώσιμης ενεργειακής πολιτικής, Της προστασίας και της ανάδειξης του φυσικού κεφαλαίου, Της αγρο-οικολογίας, Της διαχείρισης των υδατικών πόρων, Της οικο-κίνησης, Της συνειδητοποίησης της αξίας του εδάφους και της αναγέννησης των οικιστικών συνόλων, Της οικολογικής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, Των περιβαλλοντικών ελέγχων, Των οικολογικών δικτύων, Της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, Της ουσιαστικής προστασίας των δικαιωμάτων των ζώων, Της πραγματικής οικονομίας, κυκλικής, κοινωνικής και συνδεδεμένης με τις χωρικές και τοπικές ρίζες του παραγωγικού συστήματος, της μεταστροφής του τρόπου παραγωγής και κατανάλωσης και της μικρής παραγωγικής αλυσίδας, οριοθετούμενης στο πεδίο των κοινωνικών και περιβαλλοντικών απαιτήσεων και αναγκών, Της διάχυσης των πολιτικών της «Οικολογικής Μετάβασης» σε όλους τους τομείς και όλα τα επίπεδα της πολιτικής της διακυβέρνησης, Για τον άνθρωπο και το περιβάλλον

Τρίτη 11 Μαρτίου 2025

Πέραν του ψευδεπίγραφου περιβαλλοντισμού

Απέναντι στη καρτεσιανή παράδοση που θεωρεί τη συνείδηση ως «ψυχικό διαμέρισμα» όπου μπορεί κανείς να γιορτάσει νηφάλια τον σολιψισμό του, ο Οικολογισμός προτάσσει ένα μοναδικό «πλανητικό καρναβάλι» στο οποίο το «εγώ σκέπτομαι» θρυμματίζεται και διαχέεται μεταξύ λαών, πολιτισμών και μορφών ζωής διαφορετικών από την ανθρώπινη, ενάντια της όποιας καθολικής αξίωσης της νεωτερικότητας να μονοπωλεί την αποκλειστικότητα του - γνωστού - Ορθού Λόγου.

Ο Οικολογισμός δεν τοποθετείται στα όρια διαχωρισμού λαών και πολιτισμών, αλλά στα σύνορα - ευρύτερα, διάχυτα και ασυνεχή - μεταξύ ανθρώπινου και μη ανθρώπινου, άψυχων αντικειμένων και μορφών ζωής, ανεξάρτητα εάν η ταξινόμηση τα θεωρεί απομακρυσμένα από αυτή του Homo Sapiens. Τα πράγματα, τα ζώα, τα φυτά, τα μανιτάρια, με λίγα λόγια ο κόσμος από τον οποίο οι κοινωνίες του 20ου αιώνα κράτησαν - πάση θυσία - αυστηρές αποστάσεις, θεωρώντας τα ως καθαρή εκδήλωση του «res extensa», κατά τον οικολογισμό αποτελούν υποκείμενα, παρουσίες και εναλλακτικές μορφές του «εγώ».

Κατά τον Οικολογισμό, κατά συνέπεια, η πολιτική παύει να αποτελεί ανθρώπινη υπόθεση και ενδιαφέρει όλο το ετερόκλητο σύνολο των έμβιων όντων καθόσον η μη ανθρώπινη ζωή ορίζει, επηρεάζει και τρέφει την ανθρώπινη κουλτούρα απελευθερώνοντας όλο το φάσμα των μη ανθρώπινων συναισθημάτων και σκέψεων που εκφράζονται σε κάθε «εγώ», σε κάθε πράξη αυτοσυνείδησης οποιουδήποτε ανθρώπου.

#Oikologiki_Symmaxia
#oikologikisymmaxia

«Οικολογική Συμμαχία».
- Για την «Οικολογική Μετάβαση» σε μία κοινωνία βιώσιμης ευημερίας.
- Για τον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον.
- Για τον κόσμο που μπορεί να γίνει.