«Όταν Φύση και Κοινωνία θα φθάσουν να συμβιώνουν στην σχολική αίθουσα, όταν οι μορφές και τα εργαλεία διδασκαλίας θα κατορθώσουν να ενταχθούν στην σφαίρα και στην ουσία της Εμπειρίας, ο Πολιτισμός θα γίνει το σύνθημα του δημοκρατικού πολιτεύματος»
Από : Τζον Ντιούι, «Σχολείο και Κοινωνία»
---------------------------------------------------------------------------------
Αθήνα, 1η Νοεμβρίου 2022
Για την Οικολογία της Εκπαίδευσης
Η «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ» συμμετέχει στις εκλογές για την ανάδειξη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Β’ Εκπαίδευσης - ΚΥΣΔΕ
Υποψήφιος της «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ» για την ανάδειξη του ΚΥΣΔΕ είναι ο Θανάσης Δρίβας, μαθηματικός, από την Αθήνα, με εξειδίκευση στην Ιστορία της Στατιστικής.
Ο Θανάσης Δρίβας εργάσθηκε στη γαλλική και στην ελληνική εκπαίδευση, σε σχολεία της Ικαρίας και του κέντρου της Αθήνας, και ως διευθυντής στο 52ο και στο 42ο Λύκειο. Σήμερα εργάζεται στο 42ο Γυμνάσιο Αθήνας, ενασχολούμενος συστηματικά με τα προβλήματα ενσωμάτωσης των παιδιών προσφύγων και μεταναστών. Έχει εκλεγεί στην ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων και στην ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας εκπροσωπώντας διάφορες συνδικαλιστικές παρατάξεις. Εκτός από τη συμμετοχή του στις πολιτικές διεργασίες, δραστηριοποιείται και σε πολιτιστικά θέματα κυρίως μέσα από το σύλλογο «Αρμάζι». Έχει δύο κόρες.
2. Ένα από τα βασικά εμπόδια εξακολουθεί να είναι η διαρκής αποτυχία της λειτουργίας ενός θεσμού σε θέση να στηρίζει την ανατροφοδότηση μεταξύ Υπουργείου και εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα να έχουμε δύο κόσμους αποκομμένους. Η κακοδαιμονία αυτή ενισχύεται από τις εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου αλλά και από τον εκπαιδευτικό «συνδικαλισμό», που παραμένει αποκομμένος από τα πραγματικά προβλήματα και τις λογικές βελτίωσης της δημόσιας παιδείας, λειτουργώντας ως προέκταση της κομματοκρατίας στην εκπαίδευση, με αποτέλεσμα την αδυναμία υπεράσπισης και των πιο στοιχειωδών συμφερόντων των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Το σύστημα λειτουργεί εξ΄ ολοκλήρου στα τυφλά, για την αναπαραγωγή και μόνο μιας ελίτ, ενώ ότι περισώζεται οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Όλο αυτό το σύστημα παραμένει παγιδευμένο σε μία σπατάλη πόρων, που θα μπορούσαν να είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί αν γινόταν καλύτερη διάγνωση των πραγματικών αναγκών και η αναδιάταξή τους με βάση αυτές.
3. Η «αξιολόγηση» - μία λανθασμένη και παρεξηγημένη λέξη που έχει προκαλέσει τόσες στείρες αντιπαραθέσεις - πρέπει να εγκαταλειφθεί δια παντός και στη θέση της να βρεθούν λύσεις που να επιβραβεύουν τους εκπαιδευτικούς που επενδύουν με επιτυχία στη δουλειά τους, να επιμορφώνουν από την αρχή μέχρι το τέλος της καριέρας τους όλους τους εκπαιδευτικούς και να μετατρέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε μία διαρκή αναζήτηση για την ενίσχυση των μαθησιακών δυνατοτήτων όλων των μαθητών.
4. Όσον αφορά τα προγράμματα σπουδών οι αδυναμίες είναι εμφανείς : προσκόλληση σε έναν απαρχαιωμένο ακαδημαϊσμό και ένα μεγάλο έλλειμμα σύνδεσης με τα σύγχρονα προβλήματα, σοβαρές ελλείψεις στην καλλιέργεια μίας οικολογικής συνείδησης, αδυναμία καταπολέμησης των νέων μορφών αναλφαβητισμού που βλέπουμε σήμερα να αναπτύσσονται.
Από αυτή την άποψη, η παρούσα πρωτοβουλία ελπίζει να αφυπνίσει αφενός την οικολογική συνείδηση μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών και αφετέρου να δώσει τη δυνατότητα μίας ψήφου αμφισβήτησης των πολιτικών του Υπουργείου και της στείρας και αναποτελεσματικής αντιπολίτευσης του ψευδοσυνδικαλισμού των συστημικών πολιτικών παρατάξεων. Οι δυνάμεις που υποστηρίζουν σήμερα την οικολογική οπτική έχουν το αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα να βλέπουν την κατάσταση από τη σκοπιά της κριτικής του υπάρχοντος συστήματος και των καταστροφικών συνεπειών της πολιτικής του στην εκπαίδευση, χωρίς να επηρεάζονται από τα βάρη των ευθυνών των άλλων κομμάτων για την παρούσα κατάσταση.
Δρίβας AΘανάσιος
Τηλ. : 697 273 8443
Facebook : https://www.facebook.com/thanassis.drivas
«Οικολογική Συμμαχία».
- Για την «Οικολογική Μετάβαση» σε μία κοινωνία βιώσιμης ευημερίας.
- Για τον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον.
contact@oikologiki-symmaxia.gr
https://oikosymmaxia.blogspot.com