Για την Περιφέρεια της Κοινωνίας των Πολιτών, Για την περιφερειακότητα και τον περιφερισμό, Για τις πολιτικές της αειφορίας και της «Οικολογικής Μετάβασης» σε μία κοινωνία της βιώσιμης ευημερίας, Της συμμετοχικής δημοκρατίας και της δημοκρατίας του διαδικτύου, Της κυκλικής οικονομίας και της βιώσιμης ενεργειακής πολιτικής, Της προστασίας και της ανάδειξης του φυσικού κεφαλαίου, Της αγρο-οικολογίας, Της διαχείρισης των υδατικών πόρων, Της οικο-κίνησης, Της συνειδητοποίησης της αξίας του εδάφους και της αναγέννησης των οικιστικών συνόλων, Της οικολογικής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, Των περιβαλλοντικών ελέγχων, Των οικολογικών δικτύων, Της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, Της ουσιαστικής προστασίας των δικαιωμάτων των ζώων, Της πραγματικής οικονομίας, κυκλικής, κοινωνικής και συνδεδεμένης με τις χωρικές και τοπικές ρίζες του παραγωγικού συστήματος, της μεταστροφής του τρόπου παραγωγής και κατανάλωσης και της μικρής παραγωγικής αλυσίδας, οριοθετούμενης στο πεδίο των κοινωνικών και περιβαλλοντικών απαιτήσεων και αναγκών, Της διάχυσης των πολιτικών της «Οικολογικής Μετάβασης» σε όλους τους τομείς και όλα τα επίπεδα της πολιτικής της διακυβέρνησης, Για τον άνθρωπο και το περιβάλλον

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022

Η «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ» στις εκλογές για την ανάδειξη ΚΥΣΔΕ με τον Θανάση Δρίβα !

 

«Όταν Φύση και Κοινωνία θα φθάσουν να συμβιώνουν στην σχολική αίθουσα, όταν οι μορφές και τα εργαλεία διδασκαλίας θα κατορθώσουν να ενταχθούν στην σφαίρα και στην ουσία της Εμπειρίας, ο Πολιτισμός θα γίνει το σύνθημα του δημοκρατικού πολιτεύματος»


Από : Τζον Ντιούι, «Σχολείο και Κοινωνία» 


---------------------------------------------------------------------------------


Αθήνα, 1η Νοεμβρίου 2022

Για την Οικολογία της Εκπαίδευσης

Η «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ» συμμετέχει στις εκλογές για την ανάδειξη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Β’ Εκπαίδευσης - ΚΥΣΔΕ

Υποψήφιος της «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ» για την ανάδειξη του ΚΥΣΔΕ είναι ο Θανάσης Δρίβαςμαθηματικός, από την Αθήνα, με εξειδίκευση στην Ιστορία της Στατιστικής.

 Ο Θανάσης Δρίβας εργάσθηκε στη γαλλική και στην ελληνική εκπαίδευση, σε σχολεία της Ικαρίας και του κέντρου της Αθήνας, και ως διευθυντής στο 52ο και στο 42ο Λύκειο. Σήμερα εργάζεται στο 42ο Γυμνάσιο Αθήνας, ενασχολούμενος συστηματικά με τα προβλήματα ενσωμάτωσης των παιδιών προσφύγων και μεταναστών. Έχει εκλεγεί στην ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων και στην ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας εκπροσωπώντας διάφορες συνδικαλιστικές παρατάξεις. Εκτός από τη συμμετοχή του στις πολιτικές διεργασίες, δραστηριοποιείται και σε πολιτιστικά θέματα κυρίως μέσα από το σύλλογο «Αρμάζι». Έχει δύο κόρες.

 
Η ανακοίνωση της υποψηφιότητας του Θανάση Δρίβα συνοδεύθηκε από την κατάθεση στο δημόσιο διάλογο των εξής θέσεων πολιτικής οπτικής :

1. Δεν έχει μείνει πια κανένα όραμα στην εκπαίδευση. Η κρίση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι βαθιά και διαφέρει πολύ από τις δυσκολίες των εκπαιδευτικών συστημάτων άλλων χωρών, που έχουν προκαλέσει σε μεγάλο βαθμό οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι αλλαγές στις κοινωνικές και οικογενειακές σχέσεις. Αποτυπώνεται με πολλούς τρόπους, όπως είναι η κακή γνώμη της κοινωνίας για τη δημόσια παιδεία, η γενική δυσφορία για τα συστήματα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια της χώρας και τις διαρκείς αλλαγές τους που, μεταξύ άλλων, έχουν οδηγήσει στην απαξίωση του Λυκείου από τα φροντιστήρια. Η ελληνική ιδιαιτερότητα έχει να κάνει περισσότερο με τις γενικότερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα στο να ακολουθήσει τις ευρωπαϊκές εξελίξεις και να εκσυγχρονισθεί, με χαρακτηριστικότερο στοιχείο την αδυναμία να επιλυθούν τα πιο στοιχειώδη προβλήματα από την εποχή της μεταπολίτευσης.
 
2. Ένα από τα βασικά εμπόδια εξακολουθεί να είναι η διαρκής αποτυχία της λειτουργίας ενός θεσμού σε θέση να στηρίζει την ανατροφοδότηση μεταξύ Υπουργείου και εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα να έχουμε δύο κόσμους αποκομμένους. Η κακοδαιμονία αυτή ενισχύεται από τις εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου αλλά και από τον εκπαιδευτικό «συνδικαλισμό», που παραμένει αποκομμένος από τα πραγματικά προβλήματα και τις λογικές βελτίωσης της δημόσιας παιδείας, λειτουργώντας ως προέκταση της κομματοκρατίας στην εκπαίδευση, με αποτέλεσμα την αδυναμία υπεράσπισης και των πιο στοιχειωδών συμφερόντων των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Το σύστημα λειτουργεί εξ΄ ολοκλήρου στα τυφλά, για την αναπαραγωγή και μόνο μιας ελίτ, ενώ ότι περισώζεται οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Όλο αυτό το σύστημα παραμένει παγιδευμένο σε μία σπατάλη πόρων, που θα μπορούσαν να είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί αν γινόταν καλύτερη διάγνωση των πραγματικών αναγκών και η αναδιάταξή τους με βάση αυτές.


3. Η «αξιολόγηση» - μία λανθασμένη και παρεξηγημένη λέξη που έχει προκαλέσει τόσες στείρες αντιπαραθέσεις - πρέπει να εγκαταλειφθεί δια παντός και στη θέση της να βρεθούν λύσεις που να επιβραβεύουν τους εκπαιδευτικούς που επενδύουν με επιτυχία στη δουλειά τους, να επιμορφώνουν από την αρχή μέχρι το τέλος της καριέρας τους όλους τους εκπαιδευτικούς και να μετατρέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε μία διαρκή αναζήτηση για την ενίσχυση των μαθησιακών δυνατοτήτων όλων των μαθητών.
 
4. Όσον αφορά τα προγράμματα σπουδών οι αδυναμίες είναι εμφανείς : προσκόλληση σε έναν απαρχαιωμένο ακαδημαϊσμό και ένα μεγάλο έλλειμμα σύνδεσης με τα σύγχρονα προβλήματα, σοβαρές ελλείψεις στην καλλιέργεια μίας οικολογικής συνείδησης, αδυναμία καταπολέμησης των νέων μορφών αναλφαβητισμού που βλέπουμε σήμερα να αναπτύσσονται.

5. Ο κόσμος χρειάζεται σήμερα την γενναία μετάβαση σε μία οικολογία της εκπαίδευσης, τόσο από την σκοπιά της τυπολογικής και τεχνολογικής αναθεώρησης των ίδιων των σχολικών κτιρίων σε σύγχρονες δομές ανοικτές στον κοινωνικό περίγυρο, όσο και από εκείνη του εκπαιδευτικού συστήματος, του περιεχόμενου και των μεθόδων και των διαδικασιών της μάθησης. Αλλιώς, τι νόημα μπορεί να έχει μία εκπαίδευση που δεν προετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες έτσι ώστε να είναι σε θέση να κάνουν τις επιλογές εκείνες που θα μπορούσαν να αλλάξουν τις εξελίξεις και να τις μετατρέψουν σε βιώσιμες για το μέλλον της ανθρωπότητας ; Στη σημερινή συγκυρία που ο πειρασμός της επιστροφής στο παρελθόν και στην επαναφορά αυταρχικών μεθόδων ενισχύονται, αυτός ο στόχος γίνεται ακόμα πιο επίκαιρος και ακόμη επιτακτικός.
 
Από αυτή την άποψη, η παρούσα πρωτοβουλία ελπίζει να αφυπνίσει αφενός την οικολογική συνείδηση μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών και αφετέρου να δώσει τη δυνατότητα μίας ψήφου αμφισβήτησης των πολιτικών του Υπουργείου και της στείρας και αναποτελεσματικής αντιπολίτευσης του ψευδοσυνδικαλισμού των συστημικών πολιτικών παρατάξεων. Οι δυνάμεις που υποστηρίζουν σήμερα την οικολογική οπτική έχουν το αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα να βλέπουν την κατάσταση από τη σκοπιά της κριτικής του υπάρχοντος συστήματος και των καταστροφικών συνεπειών της πολιτικής του στην εκπαίδευση, χωρίς να επηρεάζονται από τα βάρη των ευθυνών των άλλων κομμάτων για την παρούσα κατάσταση.
 
Δρίβας AΘανάσιος
Υποψήφιος στις εκλογές για την ανάδειξη του ΚΥΣΔΕ
 
Τηλ. : 697 273 8443
e-mail : drivasat@yahoo.gr
Facebook : https://www.facebook.com/thanassis.drivas
 
«Οικολογική Συμμαχία».
- Για την «Οικολογική Μετάβαση» σε μία κοινωνία βιώσιμης ευημερίας.
- Για τον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον.
contact@oikologiki-symmaxia.gr
https://oikosymmaxia.blogspot.com