Για την Περιφέρεια της Κοινωνίας των Πολιτών, Για την περιφερειακότητα και τον περιφερισμό, Για τις πολιτικές της αειφορίας και της «Οικολογικής Μετάβασης» σε μία κοινωνία της βιώσιμης ευημερίας, Της συμμετοχικής δημοκρατίας και της δημοκρατίας του διαδικτύου, Της κυκλικής οικονομίας και της βιώσιμης ενεργειακής πολιτικής, Της προστασίας και της ανάδειξης του φυσικού κεφαλαίου, Της αγρο-οικολογίας, Της διαχείρισης των υδατικών πόρων, Της οικο-κίνησης, Της συνειδητοποίησης της αξίας του εδάφους και της αναγέννησης των οικιστικών συνόλων, Της οικολογικής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, Των περιβαλλοντικών ελέγχων, Των οικολογικών δικτύων, Της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, Της ουσιαστικής προστασίας των δικαιωμάτων των ζώων, Της πραγματικής οικονομίας, κυκλικής, κοινωνικής και συνδεδεμένης με τις χωρικές και τοπικές ρίζες του παραγωγικού συστήματος, της μεταστροφής του τρόπου παραγωγής και κατανάλωσης και της μικρής παραγωγικής αλυσίδας, οριοθετούμενης στο πεδίο των κοινωνικών και περιβαλλοντικών απαιτήσεων και αναγκών, Της διάχυσης των πολιτικών της «Οικολογικής Μετάβασης» σε όλους τους τομείς και όλα τα επίπεδα της πολιτικής της διακυβέρνησης, Για τον άνθρωπο και το περιβάλλον

Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

Εκεί, στην «παιδική χαρά» της «Ρόδον το Αμάραντον» !


Στις 10 Μαΐου 2021 ο Δήμαρχος Πειραιά ανακοινώνει την ανακαίνιση 8 παιδικών χαρών «σε γειτονιές της πόλης», στο πλαίσιο του προγράμματος «Φιλόδημος ΙΙ». Μεταξύ τους και η παιδική χαρά του Α Κοινοτικού Διαμερίσματος στη συμβολή των οδών Σούτσου, Φλέμινγκ και Σουρή, όπισθεν του Ναού της Παναγίας «Ρόδον το Αμάραντον». Δύο μήνες αργότερα, στις 11 Ιουλίου, ο 14χρονος Παναγιώτης πέφτει θύμα της εγκληματικής κατασκευαστικής κακοτεχνίας ενός από τα λίγα «παιχνίδια» που υπάρχουν στην παιδική χαρά του Α Διαμερίσματος : Σε μια προσπάθεια εκτέλεσης σωματικής άσκησης πλησίον σε ένα από τα πλέον ακατανόητα «παιχνίδια» του χώρου, χάνει την ισορροπία του και πέφτει επάνω στο «παιχνίδι» με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά από τις μη προστατευμένες απολήξεις των σωλήνων ανοξείδωτου χάλυβα (sic !!!) που αποτελούν τον σκελετό του.

Παρά τις κλήσεις της μητέρας του στο ΕΚΑΒ, το ΕΚΑΒ δεν έφτασε ποτέ. Ο 14χρονος διακομίζεται ιδιωτικά στο Νοσοκομείο Παίδων με «θλαστικό τραύμα γαστροκνημιαίου μυός δεξιά», γίνεται η συρραφή του τραύματος, του χορηγείται ενδοφλέβια αντιβίωση και παραμένει στο Νοσοκομείο υπό παρακολούθηση. Ο Παναγιώτης λαμβάνει εξιτήριο από το Νοσοκομείο Παίδων 5 ημέρες αργότερα, την Παρασκευή 16 Ιουλίου, και εξέρχεται με πατερίτσες. Λόγω του σοβαρότατου τραυματισμού του θα παρακολουθείται από τους ιατρούς του Νοσοκομείου για κάποιο χρονικό διάστημα.

Η Δήμος Πειραιά, το Α Κοινοτικό Διαμέρισμα και οι «αρχές» τους γίνονται και παραμένουν άφαντοι όπως και το ΕΚΑΒ. Όχι όμως και εμείς που καταθέτουμε επερώτηση στην Περιφερειακή Διοίκηση με αίτημα παροχής όλων εκείνων των στοιχείων που θα βοηθήσουν να καταλάβουμε πως γίνεται να λειτουργεί αυτή η κατ’ ευφημισμό «παιδική χαρά» και ποιος θα αποζημιώσει τον μικρό Παναγιώτη.

«Η χαρά και το ρίσκο της περιπέτειας τρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ψυχαγωγικής πλευράς μιας παιδικής χαράς και του εξοπλισμού της», σημείωνε σε πρόσφατη συνέντευξη ο εκπρόσωπος μιας από τις σημαντικές ευρωπαϊκές εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών για παιδικές χαρές. «Αυτό είναι αποδεκτό μόνο όταν κάθε κατάσταση στην παιδική χαρά είναι απόλυτα διαχειρίσιμη από το ίδιο το παιδί σε συνθήκες απόλυτης ασφάλειας, μακριά από κάθε πιθανότητα κινδύνου… Να υπενθυμίσουμε δε ότι το 70% περίπου των ατυχημάτων στο εσωτερικό μιας παιδικής χαράς θα μπορούσε κάλλιστα να αποφευχθεί εάν ο εξοπλισμός είναι κατασκευαστικά και λειτουργικά σύννομος και εάν ακολουθούνται πιστά τα πρωτόκολλα καθημερινού ελέγχου και το πρόγραμμα τακτικής συντήρησης».

Όποιος δει τους άφαντους του Δήμου Πειραιά και του Α Κοινοτικού Διαμερίσματος ας τους το θέσει υπόψη !

--------------------------------------------------

Αθήνα, 23-07-2021
Αρ. Πρωτ.:
 
Προς :                         Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής,
                                    κ. Θεοδωρόπουλο Χρήστο
Κοινοποίηση :           Περιφερειάρχη Αττικής,
                                    κ .Γεώργιο Πατούλη
                                    κ.κ. Περιφερειακούς Συμβούλους
 
Αίτημα παροχής στοιχείων

Θέμα : Σχετικά με τον σοβαρό τραυματισμό 14χρονου σε παιδική χαρά του Α Κοινοτικού Διαμερίσματος Πειραιά, την εμφανή έλλειψη συντήρησης της συγκεκριμένης παιδικής χαράς και των προαπαιτούμενων του νόμου για την λειτουργία της
 
Κύριε Πρόεδρε,
 
Αν υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να αποτελέσει τον καθρέφτη της θλιβερής ανικανότητας και της βαθιάς περιφρόνησης προς τον πολίτη της εγχώριας πολιτικής, δίπλα στο συστηματικό ράβε-ξήλωνε της κλασσικής πλατείας κατά τα προσωπικότατα γούστα του εκάστοτε τοπικού «εφέντη», είναι σίγουρα η παιδική χαρά.
 
1 _
 
Μολονότι υπήρχαν κάποια πρότυπα ασφάλειας – που δεν τηρούνταν - από το 1998, η πρώτη Υπουργική Απόφαση αναφορικά με τον καθορισμό των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών για την κατασκευή και λειτουργία των παιδικών χαρών Δήμων και Κοινοτήτων, για τα όργανα και για τη διαδικασία αδειοδότησης και ελέγχου τους, όπως και για τις διαδικασίες συντήρησης και άλλες λεπτομέρειες, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το 2009 - Υ.Α. 28492 / ΦΕΚ 931Β/18.5.2009 - με καθυστέρηση μιας 10ετίας από τη σύνταξη της πρώτης σχετικής κοινοτικής οδηγίας. Ακολούθησαν :
- Η συμπληρωματική Υ.Α. 48165/2009/ΦΕΚ 1690/Β/17.08.2009.
- Η ισχύουσα τροποιητική Υ.Α. 27934 (ΦΕΚ 2029/25.07.2014) - «Τροποποίηση και συμπλήρωση της 28492/2009 (Β’931) απόφασης περί οργάνωσης και λειτουργίας των παιδικών χαρών των ΟΤΑ», λίγα χρόνια αργότερα.
- Μία Ερμηνευτική Εγκύκλιος της τελευταίας - 44/Α.Π.: 30681 / 07.08.2014 - που απεστάλη από το Υπουργείο Εσωτερικών προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας με την παράκληση να ενημερωθούν οι ΟΤΑ της χωρικής τους δραστηριότητας.
- Η πρόσφατη Υ.Α 43650/2019 Tεύχος Β’ΦΕΚ2213/ 08.06.2019, σχετικά με τον καθορισμό των όρων, των προϋποθέσεων, των δικαιολογητικών και κάθε αναγκαίας λεπτομέρειας για την χορήγηση και την ανάκληση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπων, με σύντομη αναφορά και στις πρόσθετες προδιαγραφές λειτουργίας των υπαίθριων παιδότοπων.
Δίπλα στη ανάπτυξη του θεσμικού πλαισίου κατασκευής, ανακατασκευής και λειτουργίας της τυπολογίας της παιδικής χαράς, ενεργοποιήθηκε και ο ΕΛΟΤΕλληνικός Οργανισμός Τυποποίησης – ο οποίος έσπευσε να μεταφέρει στην εγχώρια πραγματικότητα τα ευρωπαϊκά πρότυπα προδιαγραφών ασφαλείας για την εγκατάσταση, τη διευθέτηση του χώρου, τον έλεγχο, τη συντήρηση και τη λειτουργία των παιχνιδότοπων, ΕΝ 1176 και ΕΝ 1177, με τη μορφή των ΕΛΟΤ ΕΝ 1176 και ΕΛΟΤ ΕΝ 1177.
 
Παρά ταύτα και παρά την σχεδόν πλήρη νομοθετική ρύθμιση του κεφαλαίου «παιδική χαρά» ευθύς εξαρχής :
- Το φθινόπωρο του 2012 κλήθηκαν οι Δήμοι της χώρας να προχωρήσουν στην ανακατασκευή των υπαρχουσών παιδικών χαρών σύμφωνα με την Υ.Α. 28492 / ΦΕΚ 931Β/18.5.2009 η οποία είχε γίνει ήδη νόμος του Κράτους από 3ετίας. Οι παιδικές χαρές θα έπρεπε να έχουν πιστοποιήσεις ΕΛΟΤ για τα όργανα που είναι εγκατεστημένα σ’ αυτές, για τις συνθήκες ασφαλείας που παρέχονται, αλλά και για την απαραίτητη σήμανση και το σχεδιασμό τους. Ο φάκελος λειτουργίας κάθε παιδικής χαράς, με τις αναγκαίες παρεμβάσεις, θα έπρεπε να λάβει την έγκριση αρμόδιας Επιτροπής της Περιφέρειας, που θα έπρεπε να διαπιστώσει εάν τηρούνται οι προδιαγραφές που θέτει ο νόμος. Οι νέες προδιαγραφές πρόβλεπαν προσεγμένο σχεδιασμό, πιστοποιημένα όργανα, περίφραξη, βρύσες, φωτισμό, ειδικά δάπεδα ασφαλείας, ηλικιακό διαχωρισμό (βρεφικές, παιδικές, εφηβικές), ή ακόμη και θεματικό διαχωρισμό ανάλογα με τα παιχνίδια.
- Την ίδια περίοδο του 2012 Δήμος της Περιοχής της Θεσσαλονίκης ανακοινώνει ότι η πλειοψηφία των παιδικών χαρών της περιοχής λειτουργούν δίχως τις απαιτούμενες προδιαγραφές και τις πιστοποιήσεις ασφάλειας, σύμφωνα με το νόμο, με αποτέλεσμα να αποτελούν δυνητικές εστίες ατυχημάτων για τους μικρούς χρήστες τους.
- Τον Μάιο 2015 ο τότε Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Νίκος Βούτσης αποστέλλει εγκύκλιο σε όλους τους ΟΤΑ σύμφωνα με την οποία οι παιδικές χαρές τελούν υπό την ευθύνη τους και τους καλεί να σφραγίσουν τις παιδικές χαρές που κρίνουν ακατάλληλες και να αποξηλώσουν τα επικίνδυνα παιχνίδια σύμφωνα με το νόμο και τις αναλυτικές οδηγίες που είχε δώσει το Υπουργείο κατά καιρούς.
- Τον Οκτώβριο 2017 η Περιφερειακή Διοίκηση Αττικής αναγγέλλει ότι θα τίθενται εκτός λειτουργίας οι επικίνδυνες παιδικές χαρές, που ο εξοπλισμός τους χρήζει επισκευής και αντικατάστασης, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των παιδιών. Η αναγγελία πραγματοποιείται στο πλαίσιο ανακοίνωσης-ενημέρωσης σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας των παιδικών χαρών.
- Τον Σεπτέμβριο 2018 αναγγέλλεται νομοθετική ρύθμιση που καθορίζει τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των παιδικών χαρών των Δήμων. Σύμφωνα με τη ρύθμιση, όσες παιδικές χαρές δεν πληρούν τις προϋποθέσεις θα πρέπει να κλείνουν αυτόματα με ευθύνη του προϊστάμενου των Τεχνικών Υπηρεσιών του εκάστοτε Δήμου.
 
Σημειώνουμε ότι στα τέλη του 2018 λειτουργούσαν σε όλη τη χώρα περί τις 10.000 παιδικές χαρές οι περισσότερες από τις οποίες είχαν «σοβαρές ελλείψεις και πολλές κακοτεχνίες» σύμφωνα με έρευνα της εποχής, έτσι ώστε να «θεωρούνται άκρως επικίνδυνες για τη σωματική ασφάλεια των μικρών παιδιών». Σύμφωνα με την ίδια έρευνα ήταν χαρακτηριστική η περίπτωση του Δήμου Αθηναίων ο οποίος είχε 130 παιδικές χαρές εκ των οποίων οι μισές δεν ήταν πιστοποιημένες ενώ, την ίδια στιγμή, το Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Παιδικού Ατυχήματος κατέγραφε γύρω στα 777 περιστατικά τραυματισμών παιδιών ετησίως σε παιδικές χαρές της Αττικής, λόγω οφθαλμοφανών σοβαρών κακοτεχνιών. Η κατάσταση που επικρατούσε στις παιδικές χαρές ανά τη χώρα όλα αυτά τα χρόνια, προκαλούσε συχνά-πυκνά την περιοδική επέμβαση εισαγγελέων καθόσον πολλές δεν είχαν προσαρμοστεί στα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία, κυρίως όσο αφορά την ασφάλεια των παιδιών κατά τη χρήση τους.
 
2 _
 
Έτσι, παρά τις διαχρονικές δηλώσεις, προειδοποιήσεις και αναγγελίες υπουργικών αποφάσεων και περιφερειακών ελέγχων και το πλήθος των ad hoc χρηματοδοτήσεων όλα αυτά τα χρόνια – Περιφέρεια, Πράσινο ταμείο, ΕΣΠΑ και ότι άλλο – φθάσαμε να έχουμε μόλις προχθές ακόμη ένα σοβαρό ατύχημα με θύμα τον 14χρονο Παναγιώτη και υπαίτιο μία παιδική χαρά στο Δήμο Πειραιά και συγκεκριμένα στο Α Κοινοτικό Διαμέρισμα, στη συμβολή των οδών Σούτσου, Φλέμινγκ και Σουρή, όπισθεν του Ναού της Παναγίας «Ρόδον το Αμάραντον» (εικ.1,2).
 


Η συγκεκριμένη παιδική χαρά «έρχεται από τα παλιά», πιθανά από τα τέλη της δεκαετίας του ’70. Για 10ετίες παρέμενε ως είχε, με ελάχιστα πεπαλαιωμένα «παιχνίδια», ακόμη και μετά την δημοσιοποίηση της Υπουργικής Απόφασης του 2009. Μόλις προχθές, στις 10 Μαΐου 2021, ο Δήμος Πειραιά ανακοίνωσε την ανακαίνιση της, μαζί με άλλες 7 παιδικές χαρές «σε γειτονιές της πόλης», στο πλαίσιο του προγράμματος «Φιλόδημος ΙΙ» - https://www.tovima.gr/2021/05/10/society/peiraias-pliris-anakataskeyi-kai-nea-paixnidia-stis-paidikes-xares-agiou-konstantinou-kai-ippolytou/. Με την ευκαιρία, ο Δήμαρχος δεν παρέλειψε να καταθέσει και την απαιτούμενη από την περίσταση «πανηγυρική» δήλωση : «Νιώθω ιδιαίτερα χαρούμενος από το αποτέλεσμα της ανακατασκευής των παιδικών χαρών, καθώς έγιναν πιο ασφαλείς, πιο καλαίσθητες, και λειτουργικές. Διαθέτουν πλέον σύγχρονα παιχνίδια, ενώ σημαντική προσθήκη είναι και τα παιχνίδια για άτομα με αναπηρία, καθώς θέλουμε όλα τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες στο παιχνίδι. Η πόλη είναι πυκνοδομημένη, με λίγους ελεύθερους χώρους. Ανακαινίζουμε λοιπόν τις υπάρχουσες παιδικές χαρές και αναζητούμε οικόπεδα προκειμένου να δημιουργήσουμε νέες. Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι η προστασία των παιδικών χαρών, των γηπέδων, των κοινόχρηστων χώρων είναι υπόθεση όλων μας. Για να παραμείνουν λοιπόν οι παιδικές χαρές σε άριστη κατάσταση, απαιτείται και η συνεργασία των πολιτών, οι οποίοι οφείλουν να σέβονται και να προστατεύουν τους κοινόχρηστους χώρους της πόλης μας. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε διαρκώς τις υποδομές στις παιδικές χαρές της πόλης μας και να δημιουργούμε όμορφους χώρους σε κάθε γειτονιά, όπου θα περνούν χαρούμενες στιγμές οι γονείς και τα παιδιά».
 
Την Κυριακή 11 Ιουλίου ο 14χρονος Παναγιώτης έπεσε θύμα της εγκληματικής κατασκευαστικής κακοτεχνίας ενός από τα λίγα «παιχνίδια» που υπάρχουν στην εν λόγω παιδική χαρά. Σε μια προσπάθεια εκτέλεσης σωματικής άσκησης πλησίον σε ένα από τα πλέον ακατανόητα «παιχνίδια» του χώρου, έχασε την ισορροπία του και έπεσε επάνω στο «παιχνίδι» με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά από τις μη προστατευμένες απολήξεις των σωλήνων ανοξείδωτου χάλυβα (sic !!!) που αποτελούν τον σκελετό του (εικ.3). Παρά τις κλήσεις της μητέρας που στο ΕΚΑΒ, το ΕΚΑΒ δεν έφθασε ποτέ λόγω μη διαθεσιμότητας οχήματος όπως απάντησαν στην τρίτη και τελευταία κλήση !!! Ο Παναγιώτης διακομίσθηκε ιδιωτικά στο Νοσοκομείο Παίδων, του διαγνώστηκε «θλαστικό τραύμα γαστροκνημιαίου μυός δεξιά» (εικ.4), έγινε συρραφή του σοβαρότατου τραύματος, του χορηγήθηκε ενδοφλέβια αντιβίωση και του ειπώθηκε ότι θα έπρεπε να παραμείνει στο Νοσοκομείο υπό παρακολούθηση
. Ο Παναγιώτης έλαβε εξιτήριο από το Νοσοκομείο Παίδων 5 ημέρες αργότερα, την Παρασκευή 16 Ιουλίου, και εξήλθε με πατερίτσες. Λόγω του σοβαρότατου τραυματισμού του θα παρακολουθείται από τους ιατρούς του Νοσοκομείου για κάποιο χρονικό διάστημα.
 

3 _
 
1. Από τότε έως σήμερα, ουδείς αρμόδιος και μη αρμόδιος από την Δημοτική Αρχή Πειραιά ή και από το Α Κοινοτικό Διαμέρισμα - στο οποίο ανήκει η περίφημη παιδική χαρά - δεν ήλθε ή και δεν προσπάθησε να έλθει σε επικοινωνία με την οικογένεια του 14χρονου Παναγιώτη, παρά τη διάσταση του θέματος σε ΜΜΕ και κοινωνικά δίκτυα.
2. Επισκεφθήκαμε την περίφημη - «ανακαινισμένη» κατά τον Δήμαρχο Πειραιά – παιδική χαρά τόσο την άλλη μέρα του ατυχήματος, 12 Ιουλίου, όσο και την Δευτέρα 19 Ιουλίου για να διαπιστώσουμε ότι, σχεδόν από κάθε άποψη, λειτουργεί εκτός της ισχύουσας νομοθεσίας.
α) Ο τύπος του «παιχνιδιού» που προκάλεσε τον σοβαρό τραυματισμό αποτελεί πρωτοτυπία, καθόσον δεν απαντάται εύκολα σε άλλες παιδικές χαρές και δεν αφήνει να γίνει αντιληπτό σε τι μπορεί να χρησιμεύει.
β) Η κατασκευή του, από εύρωστες διατομές σωλήνα ανοξείδωτου χάλυβα δίχως κανένα «μαλακό» προστατευτικό δτοιχείο, αποτελεί εξόφθαλμα εργαλείο τραυματισμού, ενώ η κατάσταση του έδειξε την παντελή απουσία συντήρησης από μέρους των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου : Οι διατομές σωλήνα ανοξείδωτου χάλυβα των ορθοστατών, παρέμεναν επαίσχυντα ανοικτές – δίχως κανένα προστατευτικό  - και ήταν αυτές που προκάλεσαν τον σοβαρό τραυματισμό του 14χρονου (εικ.5). Μολονότι κανείς από τη Δημοτική Αρχή Πειραιά ή και από το Α Κοινοτικό Διαμέρισμα, δεν ήλθε σε επικοινωνία με την οικογένεια του Παναγιώτη, στην δεύτερη επίσκεψη μας στις 19 Ιουλίου, κάποιος από τους παραπάνω είχε προβεί γελοιωδώς στο κλείσιμο των ανοικτών διατομών των ορθοστατών με πλαστικές τάπες – ως να ήταν ορθοστάτες κουφώματος - που μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν (εικ.6).


 3). Κατά τα υπόλοιπα, η μόλις πρόσφατα «ανακαινισμένη» παιδική χαρά, εν μέσω πανηγυρισμών και «εξόδεις» «Φιλόδημου» :
α). Αποτελεί παρακμιακή κτιριακή δομή περασμένων 10ετιών, ελαιοχρωματισμένη άκρως κακότεχνα και «όπως-όπως», ίσως για να δικαιολογήσει τα κονδύλια της δήθεν «ανακαίνισης».
- Τα περιβάλλοντα τοιχία - εσωτερικά και εξωτερικά - εμμένουν να υπενθυμίζουν τις κακότεχνες κατασκευές της μεταπολεμικής περιόδου, με επιφάνειες λίαν επικίνδυνες για όλες τις κατηγορίες των χρηστών του χώρου – παιδιά, ηλικιωμένοι συνοδοί, ΑμεΑ κ.λπ. (εικ.1,7).)
- Όλα τα δάπεδα – αλλού τσιμέντο, αλλού χώμα, αλλού παμπάλαιο συνθετικό δάπεδο – διατελούν σε άθλια κατάσταση, οφθαλμοφανώς επικίνδυνη για σχεδόν όλες τις κατηγορίες των χρηστών του χώρου – παιδιά, ηλικιωμένοι συνοδοί, ΑμεΑ κ.λπ. (εικ.7,8,9).


- Η περίφραξη αποτελείται από τοιχίο που φέρει σιδεριά με αιχμηρές απολήξεις - «λόγχες» (sic !!!) που λόγω της όλης διαμόρφωσης θα μπορούσε να αποβεί ιδιαίτερα επικίνδυνη για τα παιδιά που χρησιμοποιούν το χώρο (εικ.10).


- Δεν διαθέτει σύστημα αποτροπής εισόδου ζώων συντροφιάς.
- Τα λιγοστά παγκάκια στο εσωτερικό του χώρου αποτελούν σοβαρά φθαρμένες προχειροκατασκευές άλλων εποχών.
- Καλώδια, σωληνώσεις και απορροές είναι ατάκτως ερριμμένα στο χώρο, προφανώς όπως τύχαινε την κάθε φορά. Σημειωτέον, ότι τα φύλλα του κιβώτιου της ηλεκτρικής εγκατάστασης του χώρου κρατούνταν κλειστά με τη βοήθεια σύρματος κατά την επίσκεψη μας την άλλη μέρα του ατυχήματος, στις 12 Ιουλίου, ενώ κατά την επίσκεψη μας στις 19 Ιουλίου βρέθηκαν κλεισμένα με βίδα (sic !!!) (εικ.7,11,12).
- Η λαμαρίνα που φέρει την απαιτούμενη από το νόμο πινακίδα εισόδου είναι παλαιά και παραμορφωμένη από το χρόνο, σε θέση να προκαλέσει τραυματισμό με τα άκρα της στον απρόσεκτο επισκέπτη κατά την είσοδο του (εικ.13).


β). Από άποψη προσβασιμότητας, η εν λόγω παιδική χαρά είναι οφθαλμοφανώς εκτός νόμου, ως απαγορευτική για πλήθος κατηγοριών χρηστών του χώρου – παιδιά, ηλικιωμένοι συνοδοί, ΑμεΑ κ.λπ. Η πρόσβαση από το πεζοδρόμιο γίνεται μέσω παλαιών κακότεχνων σκαλιών, το παρακμιακό εσωτερικό της διαμορφώνεται σε περισσότερα επίπεδα που συνδέονται πάλι με σκαλιά, ενώ η παραπαίουσα παλαιά πόρτα εισόδου δεν διασφαλίζει το ελάχιστο άνοιγμα που επιβάλλει ο νόμος (εικ.1, 9).
γ). Πλην του φονικού «παιχνιδιού» που προκάλεσε τον σοβαρό τραυματισμό, ο λοιπός εξοπλισμός της κατ’ ευφημισμό παιδικής χαράς είναι οφθαλμοφανώς παλαιός και δεν δικαιολογεί κατά κανένα τρόπο την πολυδιαφημισμένη «ανακαίνιση» και, πολύ πιθανά, το κόστος της.

Ως εκ τούτου και δεδομένων :
 
1. Της σοβαρότητας του ατυχήματος του 14χρονου χρήστη της συγκεκριμένης παιδικής χαράς.
2. Της εμφανούς έλλειψης των προαπαιτούμενων του νόμου για την λειτουργία της συγκεκριμένης παιδικής χαράς.
3. Της εμφανούς έλλειψης συντήρησης της συγκεκριμένης παιδικής χαράς.
4. Της ύποπτης επίδειξης παντελούς αδιαφορίας των Δημοτικών αρχών και των αρχών του Α Κοινοτικού Διαμερίσματος Πειραιά για ένα τόσο σοβαρό ατύχημα που συνέβη σε χώρο απόλυτης υπευθυνότητας τους.
 
Η «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ» καλούμε την Περιφερειακή Διοίκηση να θέσει άμεσα στην διάθεση ημών και του Περιφερειακού Συμβουλίου τα κάτωθι :
 
1. Τα αποτελέσματα των ελέγχων που εξήγγειλε η Περιφερειακή Διοίκηση Αττικής τον Οκτώβριο 2017 σχετικά με τη σφράγιση των επικίνδυνων παιδικών χαρών, που ο εξοπλισμός τους χρήζει επισκευής και αντικατάστασης, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των παιδιών.
2. Τον πλήρη φάκελο αξιολόγησης της καταλληλότητας λειτουργίας της συγκεκριμένης παιδικής χαράς από την «Επιτροπή Ελέγχου Παιδικών Χαρών» με όλα τα προβλεπόμενα από τον νόμο έγγραφα – από την αίτηση έως την έγκριση.
3. Τον πλήρη φάκελο λειτουργίας της συγκεκριμένης παιδικής χαράς, που τηρείται με ευθύνη του αρμόδιου ΟΤΑ και ο οποίος πρέπει να περιλαμβάνει :
α). Τον φάκελο του κατασκευαστή, διαθέσιμο προς επιθεώρηση ανά πάσα στιγμή, με τις τεχνικές προδιαγραφές όλων των εξοπλισμών και ο οποίος πρέπει να περιέχει τα ακόλουθα:
- Λεπτομερή περιγραφή του εξοπλισμού και της επιφάνειας πτώσης.
- Τη βεβαίωση ελέγχου ή/και το πιστοποιητικό συμμόρφωσης κατά το άρθρο 4 του νόμου.
- Επωνυμία και διεύθυνση του κατασκευαστή ή εισαγωγέα και αναφορά της χώρας κατασκευής.
- Εγχειρίδιο οδηγιών για όλους τους εξοπλισμούς και τις επιφάνειες πτώσης με κατασκευαστικές λεπτομέρειες που αναφέρονται στην τοποθέτηση, στη συναρμολόγηση και στη συντήρησή τους.
- Οδηγίες λειτουργίας αν απαιτείται.
β). Το πρόγραμμα τακτικής συντήρησης του εξοπλισμού και των επιφανειών πτώσης της συγκεκριμένης παιδικής χαράς έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις ασφαλείας σε μόνιμη βάση.
γ). Τα πρωτόκολλα καθημερινού ελέγχου της παιδικής χαράς.
δ). Αντίγραφο του βιβλίου συμβάντων έτσι όπως προβλέπεται από τον νόμο.

«Το παιχνίδι είναι ένα ανεκτίμητο εργαλείο ανάπτυξης για το παιδί» σημείωνε σε πρόσφατη συνέντευξη ο εκπρόσωπος μιας από τις σημαντικές ευρωπαϊκές εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών για παιδικές χαρές. «Η χαρά και το ρίσκο της περιπέτειας πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ψυχαγωγικής πλευράς μιας παιδικής χαράς και του εξοπλισμού της… Αυτό είναι αποδεκτό μόνο όταν κάθε κατάσταση είναι απόλυτα διαχειρήσιμη από το ίδιο το παιδί σε συνθήκες απόλυτης ασφάλειας, μακριά από κάθε πιθανότητα κινδύνου… Να υπενθυμίσουμε δε ότι το 70% περίπου των ατυχημάτων στο εσωτερικό μιας παιδικής χαράς θα μπορούσε κάλλιστα να αποφευχθεί εάν ο εξοπλισμός είναι κατασκευαστικά και λειτουργικά σύννομος και εάν ακολουθούνται πιστά τα πρωτόκολλα καθημερινού ελέγχου και το πρόγραμμα τακτικής συντήρησης».
 
Για την «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ για την ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ»
Γιώργος Δημητρίου (Επικεφαλής)
Στέλλα Αναστασοπούλου
Χριστίνα Τατάγια
 
«Οικολογική Συμμαχία για την Περιφέρεια Αττικής».
- Για τον ριζικό αναπροσανατολισμό των πολιτικών της Περιφέρειας.
- Για την διοικητική και πολιτική της αυτονομία.
- Για την «Οικολογική Μετάβαση» σε μία κοινωνία βιώσιμης ευημερίας.
- Για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
contact@oikologiki-symmaxia.gr
https://oikosymmaxia.blogspot.com